deomises@gmail.com [skype i correu]
deomises@hotmail.com [correu]
Lluís Servé Galan [facebook]
@
deomises [twitter]

28/4/20

Nàusea (#escripturaperalconfinament; 26)

A través de twitter la Carla Gracia Mercadé (autora de L'abisme [Ed. Univers]) ens proposa diversos exercicis per poder suportar el confinament d'aquests mesos. El vint-i-sisè ha provocat aquest relat, sense adjectius:



Et conec prou per endevinar el teu estat d'ànim en obrir els ulls. Com avui, per exemple. Et vas emprenyar amb mi ahir, a l'hora de sopar, i vas allitar-te amb un humor de gossos. Avui el teu silenci ha estat la mostra que em faltava per entendre-ho tot i imprimir més claredat a l'assumpte. La crisi que vivim és una evidència i no hi ha res que pugui redreçar la situació. I menys encara amb aquesta convivència de vint-i-quatre hores: les diferències s'augmenten, per desgràcia, en lloc de mitigar-se. I ja no hi ha treva que et satisfaci. Aprofites qualsevol conflicte per collar-me una vegada més els cargols de la culpabilitat i del retret. Per tant, la lògica em deixa clarament un panorama a seguir: canviaré el llit de matrimoni pel sofà i, quan es pugui sortir de casa, llogaré un pis als afores, per abaratir-ne la xifra. I, de mica en mica, trauré les meves coses d'aquí. Encara rai que no vàrem passar per l'altar ni tampoc no hàgim tingut fills. Això facilita l'assumpte. Però sols em queda un dubte: el que no em perdones és haver descobert la infidelitat i que aquesta fos amb el teu xicot de l'institut o la meva bisexualitat, que trobes contra Natura i tan arran de la nàusea?