deomises@gmail.com [skype i correu]
deomises@hotmail.com [correu]
Lluís Servé Galan [facebook]
@
deomises [twitter]

2/2/16

Onírica (o Inconsciència)[65a MiniCrida, de VullEscriure - «Somni»]


Somnia i se n'adona. Sobretot perquè, en parar-hi esment, ella l'està maquillant i això no és possible. En teoria, només es coneixen d'haver-se creuat en el trajecte d'anar a llençar la brossa o de tornar de la feina. Aquesta és la gran sort de viure en una gran ciutat, amb un veïnat extens i ésser gairebé anònim. Murmuraria el seu nom però, al darrer moment, dubta uns instants. Té dues opcions per anomenar-la, que li ronden pel magí. Però, com que somnia, no cal emetre cap so perquè els somnis que sol tenir són muts. Vívids però muts. Tampoc no la flaira, ni detecta els matisos del fregament dels estris maquilladors damunt de la seva pell. Es queixaria però és tan inútil com voler-se despertar de forma voluntària. Sobretot quan més es desitja. Llavors el son és més profund i la trama del somni es torna enrevessada.

Per tant, es deixa endur per l'immobilisme i es consola: ja arribarà el matí i l'hora de despertar-se. Aquesta darrera frase li ha ressonat dins del cervell i un calfred li recorre l'espinada. Què diu la Clara Tahoces en el seu llibre Sueños. Diccionario de interpretación sobre els somnis sobre maquillatge? Es tractaria d'un avís per mostrar-nos millor del que realment som. També engany, falsedat, traïció... No li costa recordar cada interpretació; són moltes nits en què s'ha llevat sobresaltat per culpa dels malsons i de les imatges oníriques. I també moltes hores de lectura per intentar reordenar, conscientment, un trencaclosques barrejat pel subconscient, per l'inconscient. O per una amalgama de les tres consciències.

Ara, però, somnia que l'Angèlica el maquilla. O potser es deia Brígida. O tal volta Cèlia o Dànae... Els noms i els rostres se li desordenen; vol aturar aquesta pantomima i despertar-se. Encara que el pressentiment és nefast. Sobretot perquè recorda que la veïna treballava de maquilladora de cadàvers.

3 comentaris:

deomises ha dit...

Onírica (o Inconsciencia)[65ªMiniCrida, de VullEscriure - «Sueño»]

Sueña y se da cuenta. Sobre todo porque, al prestar atención, ella lo está maquillando y eso no es posible. En teoría, sólo se conocen de haberse cruzado en el trayecto de ir a tirar la basura o de regresar del trabajo. Esta es la gran suerte de vivir en una gran ciudad, con un vecindario extenso y ser casi anónimo. Murmuraría su nombre pero, en el último momento, duda unos instantes. Tiene dos opciones para llamarla, que le rondan por la cabeza. Pero, como sueña, no es necesario emitir ningún sonido porque los sueños que suele tener son mudos. Vívidos pero mudos. Tampoco no la huele, ni detecta los matices del rozamiento de los utensilios maquilladores encima de su piel. Se quejaría pero es tan inútil como querer despertar de forma voluntaria. Sobre todo cuando más se desea. Entonces el sueño es más profundo y la trama del sueño se vuelve enrevesada.

Por lo tanto, se deja llevar por el inmovilismo y se consuela: ya llegará la mañana y la hora de despertarse. Esta última frase le ha resonado dentro del cerebro y un escalofrío le recorre el espinazo. ¿Qué dice Clara Tahoces en su libro Sueños. Diccionario de interpretación acerca de los sueños sobre maquillaje? Se trataría de un aviso para mostrarnos mejor de lo que realmente somos. También engaño, falsedad, traición... No le cuesta recordar cada interpretación; son muchas noches en que se ha levantado sobresaltado por culpa de las pesadillas y de las imágenes oníricas. Y también muchas horas de lectura para intentar reordenar, conscientemente, un rompecabezas mezclado por el subconsciente, por el inconsciente. O por una amalgama de las tres consciencias.

Ahora, sin embargo, sueña que Angélica lo maquilla. O quizás se llamaba Brígida. O tal vez Celia o Dánae... Los nombres y los rostros se le desordenan; quiere detener esta pantomima y despertarse. Aunque el presentimiento es nefasto. Sobre todo porque recuerda que la vecina trabajaba de maquilladora de cadáveres.


d.

Unknown ha dit...

Me encanta el final, la sorpresa, el tono del relato y cómo va reciendo la tensión. La confusión entre no saber si es un sueño o no. La opresión de no poder salir de la pesadilla. Muy bien logrado.

Anònim ha dit...

Deberías presentarte a más concursos de relatos cortos como los que sigo siendo jurado. Tus relatos comparados con algunos de los que llegan a mis manos son pura literatura. ;-)